Projecten

Product Owner / Scrummaster Gemeente Amsterdam

Team Online Formulieren – Afdeling Dienstverlening

Binnen het Scrumteam Online Dienstverlening heb in de rol als Product Owner de prioriteiten binnen de werkzaamheden bepaald, de backlog geprioriteerd en in kaart gebracht welke features ketenbreed de meeste business value hadden en welke investering de te ontwikkelen features kostten.
Als Scrum master heb ik me gericht op het analyseren en optimaliseren van processen binnen en buiten het Scrumteam DVL. Het intensiveren van de samenwerking tussen IV, functioneel beheer, UX en (Werk Participatie en Inkomen (WPI) SAFe-trein. Deelname aan Kwartaalplanningsevenementen (KPE), afstemming en input t.b.v. business analyse en keteninformatie.

Gerealiseerde features: Aanvraagformulieren voor Bijzondere Bijstand Zelfstandigen, Energietoeslag, Bijzondere Bijstand Hoge Energie Kosten. Integratie TripleForms formulieren met EnableU, Koppeling KVK- api, Hulp bij laag inkomen migratie naar ZorgNed, Migratie Xtendis Cloudoplossing.

Dimpact

Open source & Common Ground Klant interactie Service Systeem

Als ontwikkelpartner voor Dimpact werkt ICATT aan verschillende Common Ground Componenten. Ik dacht mee bij de ontwikkeling van Klant Interactie-ServiceSysteem (KISS). Ik legde de wensen van de eindgebruikers naast de mogelijkheden van VNG-standaarden om tot een werkbare inrichting te komen.

Partners voor Jeugd – Product Owner

Financieel Service Desk

Partners voor Jeugd is een zorgorganisatie voor jeugdreclassering en jeugdbescherming. De organisatie bestaat uit 5 werkmaatschappijen met 1.400 medewerkers die ruim 12.000 cliënten begeleiden in opdracht van 355 gemeenten. Ik was vanaf 2016 Product Owner / business analist bij de ontwikkeling van de het klantportaal van Partners voor Jeugd. Ik werkte in opdracht van de afdeling Communicatie, de afdeling ICT en Instroom & Bemiddeling. Mijn taak was het concretiseren, ontwerpen en realiseren van IT-, marketing- en dienstverleningsideeën die vanuit de verschillende werkmaatschappijen naar boven kwamen. In de analysefase schakelde ik met verschillende afdelingen in wisselende projectgroepen. Vaak organiseerde ik workshops met inhoudsdeskundigen, eindgebruikers en budgetverantwoordelijken die tijdens de inventarisatie,- ontwerp- en realisatiefase nauw samenwerken met het productieteam. Ik bewaakte de consistentie en de toegevoegde waarde aan de bedrijfsdoelstelling en rapporteerde maandelijks aan (een lid van) de stuurgroep. Ik stuurde de ontwikkeling van verschillende leveranciers aan en zorgde voor een duurzaam en flexibel beheer. De opdracht vroeg veel van mijn analysevermogen, creativiteit en overtuigingskracht. Aangedragen ideeën waren erg intern gericht, of onhaalbaar met de onderliggen ICT-systemen, of hadden per werkmaatschappij afwijkende werkprocessen.
De site en het klantportaal vereisten een breed overzicht van de gehele organisatie, haar organisatiedoelstellingen en haar dienstverlening om succesvolle informatiestructuren en functies te ontwikkelen. Het was een hele puzzel om de wensen van de organisatie te vertalen naar concrete middelen en om deze vervolgens over te brengen aan de interne organisatie en organisatie breed te implementeren in gezamenlijkheid met het developmentteam.

Het Inlichtingenbureau – Projectleider

Website en intranet

Het Inlichtingenbureau (IB) levert gegevens voor gemeenten ten behoeve van uitvoeringstaken. De stichting is voortgekomen uit een akkoord ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Ik was de projectleider voor de content- en SEO strategie, het ontwerp en de implementatie van de nieuwe website en het intranet. Hierbij was ik verantwoordelijk voor het opstellen van de contentanalyse op basis van analytics-en gebruikersonderzoek en voor de verdere implementatie. De site voldoet aan alle van toepassing zijnde ICT-standaarden, zowel op toegankelijkheid als op privacy (AVG). In 2020 heb ik het WCAG-traject begeleid. Dit resulteerde in een score van 100% toegankelijkheid in het onderzoek van Stichting Accessibility. In het jaarlijkse gehouden klanttevredenheidsonderzoek gaven eindgebruikers een cijfer 8 voor de website. Ook werkte ik samen met IB aan een koppeling van implementatie voor e-formulieren van de website met AFAS en een te ontwikkelen Kennisbank met een headless CMS.

Wigo4IT

CMS-advies, contentontwerp en migratie

Wigo4it is een coöperatie van de sociale diensten van Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Ik heb in 2019 geholpen met het reorganiseren van de website. Het werk betrof het opstellen van een plan, het inrichten van de redactie, het organiseren van de afstemming met inhoudsdeskundigen en het bestuur, het aansturen van de ontwerper en het aansturen van de leverancier van het CMS, het inrichten van het CMS en bijbehorende formulieren. Onderliggende opdracht was een toets van CMS aan de ambities van Wigo4IT en de landelijke ICT-standaarden als voorbereiding voor een totale vernieuwing van de site.

×

Benieuwd of we iets voor elkaar kunnen betekenen?

× Hi! Stuur me een appje